A logó tervezés segít hírét vinni a vállalkozásodnak. Ez az első dolog, amivel a vevőid találkoznak – legyen szó névjegykártyáról, weboldalról, termékcsomagolásról.
Egy jó logót a potenciális vásárlód akár úgy is észrevesz, ha csak átsiklik a tekintete az oldal felett, ahol szerepel. Mit kell tudnia a logónak és mit nem? A jelenlegi logód vajon megfelel az elvárásoknak? Nézd végig a logó tervezés csekklistánkat, hogy megtudd!
Nem túlzok, ha azt mondom, a logó tervezés egy igen összetett munka. A legjobb logókat olyan szakemberek tervezték, akik nemcsak kiváló grafikusok, de a marketing szakmának is mesterei. A logó ugyanis nem egy miniatűr műalkotás, nem egy apró történetmondó és nem viszi el egyedül a hátán az egész brandet.
Amit a logónak nem kell tudnia
Neked, mint vállalkozónak szerintem nem kell ismerned a Gestalt pszichológia alapjait, nem kell ismerned a grafikusi szakmát.
Sőt, marketingszakembernek se kell lenned, ahhoz hogy legyen egy jó logód.
Ahhoz viszont, hogy megfelelően válassz magad mellé segítőket, akik irányt mutatnak és elkészítik számodra a vizuális szemléltető eszközeidet, illetve arculati elemeidet, néhány dologgal nem árt tisztában lenned a logó kapcsán.
A logó tervezés nem működik önállóan
A logónak önmagában semmi értelme nincs. A logó a céged arculatának része. Annak nagyon fontos eleme, ez igaz, de nem képes rá, hogy egyedül elvigye a balhét és reprezentáljon mindent.
A logó akkor tud jól működni, ha mögötte ott áll teljes fegyverzetben egy vele szépen összedolgozott, pontosan és aprólékosan kialakított arculat.
Olyan arculat, amelyben mindennek meg van a maga szerepe, a weboldal fotós anyagainak, a szórólapokon használt betűtípusnak és a kollégák munkában viselt egyenruhájának is.
A logónak nem feladata elmondani, hogy mit csinál a cég
Ez még mindig fájó pont szokott lenni, de mindenképpen tudnod kell róla.
A logóba nem szabad beleerőltetned egy csomó információt, bonyolult történeteket.
Nem szabad felülnöd a tömeg mögé és erőltetni az iparági sablonokat.
A logó olyan arculati elem, amely azonosítja a cégedet, akár egy szignó.
Nincs más dolga, mint hangulatot kelteni – olyan benyomásokat gerjeszteni a célcsoportod tagjaiban, amelyek bennük kellemes érzést keltenek.
A többit majd elintézi a weboldal, a képanyagok és az egész arculat együtt.
Nem kell, hogy mindenkinek tetsszen
Sőt, nem hogy nem mindenkinek, de az sem olyan katasztrófa, ha nem vált ki különösebb esztétikai élvezetet senkiből sem.
A legfontosabb feladata, hogy figyelemfelkeltő legyen és megszólítsa a célcsoportodat.
Kizárólag azokat, akik a vállalkozásod számára fontosak.
Mindenki más véleménye teljesen érdektelen a logó sikerességét illetően.
Ellenőrzőlista a jó logó tervezéséhez
Most, hogy már tudod, minek nem kell megfelelnie egy logónak, jöjjön mindaz, aminek viszont klappolnia kell.
Olvasd el az alábbi 10 állítást, és pipáld ki fejben, amelyik igaz a logódra.
- Van fekete és fehér hátterű változat egyaránt – természetesen doboz nélkül.
- Vízszintes és függőleges változat is elérhető.
- Gyorsan reprodukálható bármilyen méretben.
- Maximum 2 féle betűtípust tartalmaz, amelyek nem sablonosak és lehetőleg egyediek.
- A felhasznált színek elhagyásával is felismerhető marad a logó.
- A felhasznált szimbólum vagy más grafikai elem nem egy alap adatbázisból van.
- A logó az arculattal összhangban van.
- Pontosan meghatároztad a célcsoportot, mielőtt elkészítetted a logót.
- Végeztél kutatást, hogy a célcsoportod preferenciáit megismerd.
- A logód nem a céged jelenét képviseli, hanem azt, amit elérni szeretnél.
A fenti 10 állításnak kell teljesülnie, hogy a logód jó legyen.
Ha 2-nél több helyen voltál kénytelen csóválni a fejedet, hogy ez nálad biztosan nem így van, akkor mindenképp érdemes újragondolni a logódat.
Írj nekünk és segítünk, hogy tökéletes legyen!