Sok webdesigner, grafikus és művész foglalkozik weboldaltervezéssel, logótervezéssel, arculatkészítéssel. Vannak közöttük profik, akik drágán dolgoznak; tehetségesek, akik olcsón dolgoznak…

és olyanok is, akik sokkal kevésbé jók a szakmájukban, mint amennyi pénzt kérnek. De nem az ár az egyetlen szempont, amit figyelembe kell venned, amikor designert választasz a vállalkozásod weboldalának újratervezéséhez.

Utóbbi feltételek mellett például nem a marketingkampányt kell hibáztatnod, ha a látogatók bejönnek az oldalra, mégsem adnak le rendelést egy magasabb árú termékre vagy prémium szolgáltatásra.

Ha a weboldal megjelenése nem tükrözi a kínált termékek és szolgáltatások színvonalát, valamint azok árát, akkor a vevőid hiteltelennek érzik az ajánlatodat.

És ami a legfontosabb: nem vásárolnak.

Mitől más a weboldal újratervezés?

Különösen nehéz a helyzet, ha már egy meglévő vásárlóközönséggel rendelkező weboldalt kell újragondolnod, hogy tartani tudd a lépést a piaci igényekkel.

Egy teljesen új weboldal esetében sokkal szabadabban dolgozhat a designer, mint amikor egy már felépített brandet kell újradefiniálni.

Amennyiben újratervezésről van szó, tiszteletben kell ugyanis tartani a vállalat múltját és fel kell készíteni a jövőjére.

A meglévő vásárlók számára finom átmenetet kell biztosítani a megújulás során, hiszen senki sem szereti a hirtelen, drasztikus változásokat.

Ugyanakkor dizájnernek arra is fel kell készítenie a megrendelőket, hogy az újrapozicionált arculat és weboldal mindenképp változtatni fog a vásárlók összetételén, ami a vállalkozással kapcsolatos szemléletmódot is erősen befolyásolja.

Egy prémium szolgáltatást vagy termékeket kínáló weboldal tulajdonosának is másképp kell gondolkodni és vezetni az üzletét.

Az újratervezést végző dizájner tehát nemcsak művész és marketinges egyben, de afféle coach is.

Olyan személy, aki átsegíti a vállalkozást a kamaszkorból az érett felnőttkorba.

Ezért amennyiben weboldal vagy arculat újratervezésére van szükséged, mindenképp olyan szakembert válassz, akinek van ebben tapasztalata.

Mert ez teljesen más szemléletmódot kíván.

Designer választás lépései újratervezéskor

1. Mi a célod?

Mindenekelőtt gondold át, hogy mire van szükséged. Csak egy új weboldalra vagy a logót, esetleg az arculatot is újra kell tervezni?

Ezt már a folyamat elején érdemes tisztáznod.

Egységes stílusú végeredményhez, jó, ha egy kézben futnak össze a szálak.

Neked is könnyebb lesz a dolgod, ha nem kell összekötnöd a grafikust a webfejlesztővel és így tovább.

Ilyen esetekben az a legokosabb, ha olyan céget választasz, ahol egy egész csapat összehangoltan dolgozik a céljaid megvalósításán.

Így egy helyen lesz a grafikus, a programozó és a marketing szemlélet is adott lesz.

2. Nézd meg a saját oldalát!

Ha a kiszemelt designer saját weboldala hanyagul összetákolt munka, az árulkodó jel.

Nézd át alaposan, mérd fel, hogy a stílusa, modora összhangban van-e a tiéddel.

Az arányok, a színválasztások, a grafikák harmonikusak?

Van-e benne pontatlanság?

Tudja-e jól szolgálni az ő üzleti érdekeit?

Ha saját magát sem tudja jól eladni, akkor a te vállalkozásodat sem fogja jól képviselni. Ezt mindenképp tartsd szem előtt.

3. Referenciák

Olyan dizájnert válassz, aki büszke az elvégzett munkájára.

Ha megnézed a portfólióját, abból jobban következtethetsz az általa végzett munka minőségére.

4. Kérj árajánlatot

Mindenképp vedd fel vele a kapcsolatot, mert a kommunikációjából sok mindent leszűrhetsz.

Rögtön kapsz-e egy kérdőívet vagy visszahívást, hogy megbeszélhessétek a részleteket?

Mennyire ássa bele magát a helyzetbe, mielőtt meghatározza az árat?

Ezeket is vedd figyelembe, mielőtt szerződést köttök.

A DesignABC-nél mi kimondottan arculatok, weboldalak és más design elemek újratervezéssel foglalkozunk, mert tudjuk, hogy ebben sokkal nagyobb kihívás rejlik, mint az egyszerű tervezésben.

Rengeteg ügyfelünket kísértük végig ezen az úton, ezért tudjuk, hogy nehéz elengedni a megszokott dolgokat.

És azt is, hogy milyen felemelő érzés, amikor pár hónappal az új design elindítása után látványosan növekedni kezd a profit.

Ha neked is erre van szükséged, írj nekünk!