A jó logó hírét viszi a vállalkozásodnak. Ez az első dolog, amivel a vevőid találkoznak – legyen szó névjegykártyáról, weboldalról, termékcsomagolásról.

Egy jó logót a potenciális vásárlód akár úgy is észrevesz, ha csak átsiklik a tekintete az oldal felett, ahol szerepel. Mit kell tudnia a logónak és mit nem? A jelenlegi logód vajon megfelel az elvárásoknak? Nézd végig a csekklistánkat, hogy megtudd!

Nem túlzok, ha azt mondom, a logótervezés egy igen összetett munka. A legjobb logókat olyan szakemberek tervezték, akik nemcsak kiváló grafikusok, de a marketing szakmának is mesterei. A logó ugyanis nem egy miniatűr műalkotás, nem egy apró történetmondó és nem viszi el egyedül a hátán az egész brandet.

Amit a logónak nem kell tudnia

Neked, mint vállalkozónak szerintem nem kell ismerned a Gestalt pszichológia alapjait, nem kell ismerned a grafikusi szakmát.

Sőt, marketingszakembernek se kell lenned, ahhoz hogy legyen egy jó logód.

Ahhoz viszont, hogy megfelelően válassz magad mellé segítőket, akik irányt mutatnak és elkészítik számodra a vizuális szemléltető eszközeidet, illetve arculati elemeidet, néhány dologgal nem árt tisztában lenned a logó kapcsán.

A logó nem működik önállóan

A logónak önmagában semmi értelme nincs. A logó a céged arculatának része. Annak nagyon fontos eleme, ez igaz, de nem képes rá, hogy egyedül elvigye a balhét és reprezentáljon mindent.

A logó akkor tud jól működni, ha mögötte ott áll teljes fegyverzetben egy vele szépen összedolgozott, pontosan és aprólékosan kialakított arculat.

Olyan arculat, amelyben mindennek meg van a maga szerepe, a weboldal fotós anyagainak, a szórólapokon használt betűtípusnak és a kollégák munkában viselt egyenruhájának is.

A logónak nem feladata elmondani, hogy mit csinál a cég

Ez még mindig fájó pont szokott lenni, de mindenképpen tudnod kell róla.

A logóba nem szabad beleerőltetned egy csomó információt, bonyolult történeteket.

Nem szabad felülnöd a tömeg mögé és erőltetni az iparági sablonokat.

A logó olyan arculati elem, amely azonosítja a cégedet, akár egy szignó.

Nincs más dolga, mint hangulatot kelteni – olyan benyomásokat gerjeszteni a célcsoportod tagjaiban, amelyek bennük kellemes érzést keltenek.

A többit majd elintézi a weboldal, a képanyagok és az egész arculat együtt.

Nem kell, hogy mindenkinek tetsszen

Sőt, nem hogy nem mindenkinek, de az sem olyan katasztrófa, ha nem vált ki különösebb esztétikai élvezetet senkiből sem.

A legfontosabb feladata, hogy figyelemfelkeltő legyen és megszólítsa a célcsoportodat.

Kizárólag azokat, akik a vállalkozásod számára fontosak.

Mindenki más véleménye teljesen érdektelen a logó sikerességét illetően.

Ellenőrzőlista a jó logóhoz

Most, hogy már tudod, minek nem kell megfelelnie egy logónak, jöjjön mindaz, aminek viszont klappolnia kell.

Olvasd el az alábbi 10 állítást, és pipáld ki fejben, amelyik igaz a logódra.

  1. Van fekete és fehér hátterű változat egyaránt – természetesen doboz nélkül.
  2. Vízszintes és függőleges változat is elérhető.
  3. Gyorsan reprodukálható bármilyen méretben.
  4. Maximum 2 féle betűtípust tartalmaz, amelyek nem sablonosak és lehetőleg egyediek.
  5. A felhasznált színek elhagyásával is felismerhető marad a logó.
  6. A felhasznált szimbólum vagy más grafikai elem nem egy alap adatbázisból van.
  7. A logó az arculattal összhangban van.
  8. Pontosan meghatároztad a célcsoportot, mielőtt elkészítetted a logót.
  9. Végeztél kutatást, hogy a célcsoportod preferenciáit megismerd.
  10. A logód nem a céged jelenét képviseli, hanem azt, amit elérni szeretnél.

A fenti 10 állításnak kell teljesülnie, hogy a logód jó legyen.

Ha 2-nél több helyen voltál kénytelen csóválni a fejedet, hogy ez nálad biztosan nem így van, akkor mindenképp érdemes újragondolni a logódat.

Írj nekünk és segítünk, hogy tökéletes legyen!