A weboldal újratervezése általában jó hatással van a konverziós rátára, a honlap megjelenésére és a felhasználói élményre is. Ugyanakkor a keresőmotorok által kivívott helyezések és a weboldal megszokott forgalma szempontjából akár kockázatos is lehet.

Most viszont felkészítünk arra, hogyan kerüld el az ebből fakadó kellemetlenségeket.

Szerencsére nem kell lemondanod a weboldal újratervezéssel járó előnyökről akkor sem, ha nagyon sok munkád van a jelenlegi honlap felfuttatásában. A SEO eredményeid ugyanis nem feltétlenül tűnnek el, mindössze átalakulnak, mondhatnánk. Persze csak akkor, ha elvégzed a szükséges teendőket, mielőtt nekivágsz az újraterveztetésbe.

1. Elemezd a jelenleg elérhető adatokat

Ha szeretnéd megtartani mindazt, ami jól működik a meglévő weboldaladon, akkor mindenekelőtt ismerned kell a számokat. Nézd át alaposan és rangsorold a kulcsszavakat, a visszafordulási arányt. Ellenőrizd a látogatók webhelyen töltött idejét, webshop esetén az eladások összegét, az átlagos kosárértéket. Az űrlapkitöltések száma is nagyon fontos.

Érdemes lehet lefuttatni egy link auditot is és ellenőrizni a visszafelé mutató linkeket, azaz backlinkeket is. Így kiderülhet, hogy vannak-e olyan rosszminőségű, spam jellegű linkek, amelyek rontják az oldal hitelességét.

Egy alapos átvizsgálás után már át fogod látni, hogy mi az, amit érdemes lesz átemelni az újjászülető weboldalra is, hiszen eddig is hasznát vetted. Az alulteljesítő részeket pedig szépen ki lehet majd igazítani az újratervezés folyamán.

2. Azonosítsd a leghatékonyabb tartalmaidat

Van egy blogcikked, amire dőlnek a látogatók? Egy aloldal, amit gyakran megosztanak? Ezek a tartalmak kincset érnek a számodra, ezért meg kell becsülnöd őket. Végezz kulcsszóelemzést, hogy megtudd, hogyan tudod még jobban kiaknázni a témában rejlő lehetőségeket. Ezeket az oldalakat hímestojásként érdemes kezelni és a lehető legkevesebb változtatást érdemes végrehajtani rajtuk. Így a SEO rangsorolási szempontból leghatékonyabb oldalaid biztonságban maradhatnak.

3. Fektesd le a céljaidat

Sokkal könnyebb pontosan meghatározni a célokat az új weboldalra vonatkozóan, ha előbb elvégzed a fenti lépéseket. Így már tisztán látod, mit csináltál jól korábban és mit kevésbé. Most pedig itt az ideje, hogy mindezt figyelembe véve meghatározd az új célokat és lefektesd azokat az irányokat, ahol szeretnél jobb eredményeket elérni.

4. Gondold végig a navigációt

Az optimalizálási munkálatok egyik sarkalatos pontja az oldalnavigáció frissítése. Meg kell szabadulnod a felesleges aloldalaktól, az irreleváns információktól vagy duplikált tartalmaktól. Olyan oldalnavigációra van szükséged, ami megkönnyíti a látogatók számára, hogy eljussanak a vásárlásig és minden hasznos információ elérhető legyen a számukra pillanatok alatt.

Ezt pedig csak logikus felépítéssel érheted el. Egyszerűen tesztelheted, hogy a jelenlegi oldalad megfelel-e ezeknek az elvárásoknak. Többek között ez is egy olyan dolog, amit érdemes átvinned majd az új weboldalra is, ha átmegy a teszten. A legkézenfekvőbb módszer, ha egy idősebb rokont vagy ismerőst invitálsz a gép elé – lehetőleg olyat, aki nem annyira járatos az online világban –, és megkéred, hogy találjon meg egy általad kijelölt információt vagy terméket.

Ha sikerül rábukkannia maximum 1 perc alatt, akkor nincs további teendő. Amennyiben több időt vesz igénybe a dolog, akkor mindenképpen van fejleszteni való az oldalnavigáción.

5. Ne felejtsd el frissíteni az XML webhelytérképet

Miután élesítetted az új weboldalt, feltétlenül frissíteni kell az XML térképet, majd a Google és a Bing rendelkezésére bocsátani. Ez alapján a keresők megismerik és megértik az új webhely szerkezetét, ezzel pedig megkönnyíted számukra az értékelési folyamatot. Ehhez használhatod a CMS Hub platformját, amely automatikusan elvégzi ezt helyetted. De manuálisan is végrehajthatod vagy használhatsz olyan eszközt is, mint pl. az inSpyder.
Ha követed ezeket a lépéseket, akkor nincs mitől tartanod – az új weboldalad pillanatok alatt ugyanolyan jól, vagy még jobban fog teljesíteni SEO szempontból, mint a korábbi weboldalad.