A jó weboldal legfőbb ismérve, hogy folyamatosan képes biztosítania bevételeidet új ügyfelek és megrendelések formájában. 

A látogatók könnyen odatalálnak, szívesen kattintanak és a munkamenet közben vásárolnak vagy időpontot foglalnak az üzleti céljaidnak megfelelően.

Honnan tudhatod, hogy milyen weboldal szolgálná a legjobban az érdekeidet? Van néhány aranyszabály, ami alapján elindulhatsz.

Legyen mindig elérhető

Na persze, ez még Zuckerbergnek sem sikerül mindig – gondoljunk csak a pár nappal ezelőtti teljes Facebook-Instagram-Whatsapp leállásra. De érdemes megnézni azt is, mekkora pofon volt ez a cég számára a felhasználók szintjétől egészen a részvények eséséig.

A konkurencia pedig azonnal előnyt tudott kovácsolni a helyzetből.

A médiaóriások szemléltethetik mekkora veszteség, ha az oldaladra tévedő látogató nem talál semmit egy hibakódon kívül.

Fontos, hogy megbízható tárhelyszolgáltatót válassz és olyan oldalt készíts, ami nem eshet áldozatul könnyedén kibertámadásoknak.

Ezért sem érdemes az ingyenes vagy filléres, „csináld magad” megoldásokon gondolkodnod, ha komolyan veszed saját magadat és a vállalkozásodat.

Egy minőségi weboldal nem olcsó mulatság.

De az üzleted, a bevételi forrásod, a kollégáid fizetése és életszínvonala, valamint a vásárlóid biztonsága is a fejlesztőcsapat kezében van.

Reszponzivitás

Tudtad, hogy az internethasználók 78%-a telefont használ böngészéshez?

Róluk mondasz le, ha nem gondoskodsz a weboldalad telefonképernyőre való optimalizációjáról.

Nem hangzik jól, ugye?

Pontosan megfogalmazott célok

A weboldalad akkor lesz hatékony, ha tudod, mit akarsz.

  • Terméket vagy szolgáltatást értékesítesz?
  • Szükséged lesz webáruházra?
  • Ki a célcsoportod?
  • Mit vársz a weboldaltól – információt adjon át az ügyfeleidnek arról, hol találják meg a fizikai boltodat?

Bármi is legyen a cél, a weboldalad elsődleges feladata ennek szolgálata.

Az oldal egész felépítését, a gombok és CTA-k (cselekvésre buzdító felhívások) elhelyezését, a szükséges aloldalakat is ennek fényében kell megtervezned.

Legyen a látogató számára egyértelmű és könnyű a navigáció.

A kevesebb több

Szedj le minden felesleges információt a weboldaladról. Hogy mi számít feleslegesnek, azt a vásárlóid szemszögéből próbáld megítélni.

Kerüld a hosszú, száraz szövegeket, a bonyolult, átláthatatlan leírásokat.

A weboldalad szövegezése legyen tagolt, lényegre törő.

Neked fontos, hogy a vevőid többet tudjanak a múltadról, mert ezzel a szakmai hozzáértésedet és az általad bejárt utat szeretnéd hangsúlyozni? Teljesen igazad van! De ezt semmiképp ne úgy töltsd fel az oldalra, mint egy unalmas önéletrajzot.

Kerekíts belőle történetet. Emeld ki az érdekes és meggyőző számadatokat és csak azokat szerepeltesd egy menő számlálón.

Hasznos tartalom

Azt már mondtam, hogy felesleges tartalom ne legyen az oldaladon.

Viszont tegyél ki mindent, ami hasznos lehet neked és az ügyfeleidnek! Nyitva tartás, elérhetőségek, GYIK, ÁSZF és még sorolhatnám.

Manapság azonban már nem elég, ha kizárólag ezekre támaszkodsz.

A blogolás remek módja annak, hogy a vásárlóidat edukáld a területeden.

Érdekes bejegyzésekkel meggyőzheted őket a szakértelmedről, megválaszolhatsz néhány olyan kérdést, ami nyomasztja a potenciális vásárlóidat és ezért halogatják a vásárlást.

Ráadásul a hasznos tartalmak hozzásegítenek ahhoz is, hogy a keresőmotorok előkelőbb helyezésben részesítsék az oldaladat, így olcsóbban megúszod a látogatók behozását.

Megnyerő és praktikus design

A kevesebb több elvét pedig a design tekintetében is fontold meg.

Jó, ha az oldalad téged tükröz, de elsősorban mégiscsak az a fontos, hogy a vevőidet közelebb vigye a vásárláshoz.

A sok felesleges grafika, izgő-mozgó videó, különféle betűtípus és túl sok szín rettentően zavaró lehet.

Törekedj arra, hogy letisztult, a felhasználó számára esztétikus és praktikus legyen az oldalad kinézete.

Ha velünk dolgozol, mi biztosan jelezni fogjuk neked, ha úgy érezzük, hogy az elképzelt irány elnyomhatja a funkciót.

Ne izgulj, együtt ki fogunk találni egy olyan megoldást, amit te is a magadénak érzel és a felhasználók is szeretni tudják.

Egy jó weboldal megmutatja a vállalkozásod egyediségét és a profizmusodat.

Mi is ezt tartjuk szem előtt.