Ha idetévedtél, akkor valószínűleg felmerült benned, hogy megérné-e neked újraterveztetni a honlapodat. Ezt a döntést azonban nehezen hozod meg. Nem csodálom.
Nagyon sokan foglalkoznak ezzel, de olyan minőség- és árkülönbségek vannak, hogy ember legyen a talpán, aki itt elboldogul.
Úgyhogy adok egy kis segítséget, hogy jobban átlásd, érdemes-e belevágnod egyáltalán.
Elég jól ismerem a piacunkat, és néha én is megdöbbenek, micsoda munkák kerülnek ki egyesek kezéből és mennyi pénzt kérnek el a megrendelőtől cserébe. Kockázatos valakit megbízni azzal, hogy álmodja újra az eddig működő rendszeredet, amit a meglévő vásárlóid már megszoktak, a kollégáid ismernek. Meg ugye, eddig is el voltál vele valahogy…
Nézzük, melyek azok a helyzetek, amikor én is azt mondom, hogy inkább ne fogj bele az újratervezésbe.
Az elmúlt 3 éven belül készült új weboldal a céged számára
Még ha nem is vagy maximálisan elégedett a nemrégiben elkészült weboldaladdal, ne siesd el az új rendszer kialakítását.
Egyrészt, ha bármilyen gondod van a fejlesztéssel vagy a designnal, akkor először fordulj azokhoz, akik készítették. Kérd, hogy javítsák ki a hibákat. Ha állandóan variálsz, az nem tesz jót a márkaismertségednek és megnehezítheti az értékesítést.
De ha több idő telt el az utolsó vérfrissítés óta, vagy tényleg totál félrement a koncepció és egyáltalán nem értesz szót a fejlesztőkkel – ne adj’ isten el sem éred őket –, akkor viszont nem úszod meg a következő kört.
De kérlek, ha ilyesmi történt veled, fordulj a fogyasztóvédelemhez és a megfelelő szervekhez!
Nem fontos számodra, hogy haladj a trendekkel
Legyen szó design, vagy technológiai újításokról, neked – és a vállalkozásodnak – nem jelent semmilyen hasznot, hogy haladjatok a korral és a fogyasztói elvárásokkal.
Ezt a forgatókönyvet akkor tartom elképzelhetőnek, ha főleg fizikai bolton keresztül oldod meg az értékesítést, a célcsoportod pedig 50 év feletti.
Persze ilyen esetben is dobhat egy nagyot a bevételeiden egy szép és korszerű honlap, de ha ezzel kapcsolatban neked ellenérzéseid vannak, akkor inkább ne erőltesd a dolgot.
Nincs pénzed arra, hogy megfizess egy jó csapatot
Lehet, hogy találnál olyat, aki mondjuk a piaci átlag alá tud menni az árajánlattal.
Kevés a pénzed, ezért az olcsóbbat választanád. Ez viszont nem biztos, hogy célravezető.
Ilyenkor várj, míg meg tudsz fizetni egy valóban megbízható, meggyőző referenciákat felmutatni tudó fejlesztőt.
Az igazság azonban az, hogy sokkal nehezebb dolgod lesz a megfelelő összeg előteremtésével a régi, fapados weboldaladdal.
Ha nehézséget okoz a vállalkozásod számára, hogy kitermelje a fejlődés lehetőségét, akkor ott nagyobb gondok is lehetnek.
Többet érsz el azzal, ha inkább átcsoportosítod máshonnan a hiányzó tőkét és mindenképp megcsináltatod az új honlapot.
Olyannal, aki garantáltan minőségi munkát fog kiadni a kezéből.
Komolyabb átalakításokat tervezel a cégedben
Ha várhatóan a következő 6-12 hónapban nagyobb volumenű változtatásokat fogsz nyélbe ütni – teljes szerkezeti átalakulás, termékpaletta és arculatváltás, stb. –, akkor addig semmiképp se kezdj bele a munkálatokba, míg nem vagy biztos az új irányban.
A honlapod a vállalkozásod egyik legfontosabb demonstrációs felülete.
Nagyon fontos, hogy azt tükrözze, amit a céged valójában képvisel. Ezért azt javaslom, várj addig, míg körvonalazódnak az újdonságok.
Csak ezután vágj bele a honlap újratervezésébe a megfelelő csapattal.
Összefoglalás
Amint látod, vannak olyan esetek, amikor én magam sem ajánlom, hogy újraterveztesd a weboldaladat.
De elismerem, ezek azért nem túl gyakori eshetőségek.
A modern technológiának és design kívánalmaknak megfelelni alapkövetelmény, hogy a kiélezett versenyben ne maradj le teljesen a konkurenciádtól.
Ezért ha felmerült benned, hogy ideje volna lépned, és a fentiek közül semmi sem igaz rád, akkor hajrá.
Többet veszítesz, ha vársz, mint ha még ma belevágsz.