3 kreatív webdesign tipp: Tudtad, hogy a vásárlók közel 90%-a olvas értékeléseket a termékekről, mielőtt úgy dönt, hogy vásárolna?
Könnyen lehet, hogy eddig azért estél el egy csomó sikeres vásárlástól, mert a vevőid inkább átnavigáltak máshová, hogy információt szerezzenek a termékről. Végül pedig a konkurensed mellett tették le a voksukat, aki vette a fáradtságot, hogy megjelenítse a vásárlói véleményeket is az oldalán.
Ha te már eddig is fektettél hangsúlyt arra, hogy bemutasd az ügyfélvéleményeket és lehetőséget adtál arra, hogy a vásárlók pontozzák a vásárlásukat, esetleg megosszák a tapasztalataikat egyes termékekkel kapcsolatban, akkor remek úton jársz. Ez ugyanis bizonyítottan jól működő stratégia, amellyel garantálhatod, hogy egyre több elégedett vásárlód legyen.
Azonban jó, ha tudod, hogy a vásárlói vélemények megjelenítésének módja is számít. Ma már elég sokféle lehetőség közül választhatsz.
Hogyan csoportosíthatók a vásárlói visszajelzések?
Ajánlások
Talán a leggyakrabban használt forma a testimonial-ok megjelenítése. A B2B szektorban ennek különösen nagy szerepe lehet, hiszen ilyenkor nemcsak az ügyfél nevét, de az általa képviselt céget is megjeleníthetjük, így terelve a figyelmet szakmai elismertségünkre.
Az árképzésben is fontos szerepe lehet a közölt nyilatkozatoknak, hiszen minél közismertebb, nagyobb vállalatok vezetői képviseltetik magukat az ajánlóink között, annál magasabb presztízsűnek számít a szolgáltatásunk is. Ezért pedig sokkal könnyebben fizetnek magasabb árat az ügyfeleink.
Értékelés jelvények és widget-ek segítségével
Elegáns és praktikus megoldás lehet elhelyezni az oldalon olyan gombokat, amelyek automatikusan átviszik a látogatót egy olyan weboldalra, ahol értékelhetik a szolgáltatásunkat (Tripadvisor, Booking).
Felajánlhatunk csillagozós matricát, amelyen jelölheti a vevő az elégedettségét, vagy elhelyezhetünk widgetek-et, amelyekben a legfrissebb értékelések szövegeit jeleníthetjük meg.
Ha nincs más hivatkozási alap, akkor a Google vélemények teheti a legjobb szolgálatot, hiszen ez a felület a felhasználók között is népszerű.
Persze nem érdemes túlzásba esni, nehogy a túl sok jelvény és matrica az oldal lassítását eredményezze.
Ha jól vannak eltalálva az arányok és megfelelőek a beállítások, akkor esztétikailag is szép eredményt kapunk és megkönnyítjük a vásárlóink számára a döntést.
Hogyan jelenítsük meg őket?
1. Vélemények aloldal létrehozása
Az egyik legkézenfekvőbb megoldás, ha létrehozunk egy külön aloldalt a vásárlói vélemények számára.
Fontos azonban, hogy ebben az esetben ne csak önfényezésre használjuk ezt a felületet.
Minél árnyaltabb képet mutatunk az érdeklődőnek a cégről, annál valószínűbb, hogy megbízhatónak ítéli majd a kapott információkat és nem kezd el 3. fél oldalán is kutakodni rólunk.
Ezen az aloldalon továbbá lehetőséget biztosíthatunk a látogatónak, hogy maga is véleményezze a velünk kapcsolatos tapasztalatait.
Ilyen esetben érdemes lehet elhelyezni egy CAPTCHA tesztet, vagy más biztonsági intézkedést, amely segít meggátolni a nemkívánatos támadásokat.
2. Értékelések a weboldal fejlécében
A fentinél jóval kevésbé elterjedt megoldás, mindazonáltal kiemelt figyelmet szentelhetünk általa az elégedett vásárlók történeteinek.
Az így fókuszba helyezett sikersztorik elolvasása felkeltheti a látogató problématudatát, hiszen azonosulhat a korábbi vásárlók helyzetével.
Mi pedig rögtön megoldást is kínálhatunk számára.
3. Carousel vagy körhinta beépítése
Ez a divatos megoldás remek lehetőséget kínál arra, hogy egyszerre több, fontosnak ítélt vásárlói véleményt is elhelyezzünk az oldaladon, anélkül, hogy túlterhelnénk a látogatót.
Az egymás után következő, lapozható megjelenítésnek köszönhetően dinamikusabb és interaktívabb módon jeleníthetjük meg a releváns véleményeket és elkerülhető általa, hogy az oldal unalmassá váljon a szemlélő számára.
Ha minket bízol meg az oldalad újratervezésével, a számodra leginkább célravezető módot választjuk ki a vásárlói vélemények megjelenítésére.
Így több sikeres vásárlásra tehetsz szert.
Amennyiben érdekel az ajánlatunk, írj nekünk!