A termékcsomagolás 2022-ben várhatóan még meghatározóbb szerepet tölt majd be az értékesítésben és a marketingben. A csomagolásnak egyre több szempontnak kell megfelelnie a praktikus tárolási képességen és a felismerhetőségen túl.

Vajon a jelenlegi termékcsomagolásod megfelel az üzleti céljaidnak? Szükséges-e újratervezni termékeid külső megjelenését? Ebben a cikkben ennek járunk utána.

Az utóbbi időben számos olyan új trend és törvényi előírás látott napvilágot, ami indokolttá teheti egy-egy termék újratervezését.

Egyre inkább előtérbe kerülnek a környezetbarát, fenntartható megoldások, a lokális gyártási lehetőségek.

Nem elégedhetsz meg azzal, hogy a terméked előtt sétálva a vásárló azonosítani tudja, hogy milyen termékkel van dolga.

Akkor végeztetek jó munkát, ha a célcsoportod rögtön megszólítva érzi magát a csomagolásod láttán.

Akkor is, ha épp egyáltalán nincs szüksége kézkrémre, csokoládéra vagy akár telefontokra.

Miért lehet szükséged csomagolás újratervezésre?

Számos oka lehet annak, hogy indokolttá válik a termékcsomagolás újragondolása.

Tapasztalataink szerint nagyon ritka, hogy hosszú évtizedekig teljesen változatlan csomagolásban is ugyanolyan jól működjön ugyanannak a terméknek az értékesítése.

Ennek elsősorban az az oka, hogy bár a termék változatlan és ugyanolyan jól reagál a vásárlói igényekre, de a piac mégis változik.

Méghozzá állandóan.

Mások az elvárásaink most egy-egy termékkel kapcsolatban, mint 10 évvel ezelőtt és a célcsoportunk tagjai is cserélődhetnek.

Nem elegendő megbízható terméket előállítani kedvező áron.

A vevő számára többet kell nyújtanunk, mint a termék maga.

A csomagolás az, ami egyszerű kézkrémből anyai gondoskodást varázsol, a csokoládéból gyermekkori csínytevést, telefontokból eszközt, amellyel szuperhősként mentjük meg a világot.

Ezért ha a termékcsomagolásod:

  • nem adja hozzá azt a kis pluszt a termékhez,
  • nem igazodik a célcsoportod elvárásaihoz,
  • túl drága az előállítása,
  • a design nem illeszkedik a termék árához,
  • nem felel meg a jelenlegi törvényi előírásoknak…

akkor itt az ideje, hogy újraterveztesd.

Mikor vágj bele?

Átgondoltad, hogy mennyi pénzt szánsz az új termékcsomagolásra és magára az újratervezés folyamatára?

Akkor gyakorlatilag bármikor.

Vannak helyzetek, amik azonban megsürgetik a termékcsomagolások újratervezését.

Megváltozott recept, összetevő, gyártási folyamat

Ha egy már ismert terméken valamilyen módon változtatsz, akkor ezt érdemes tudatni a fogyasztókkal is.

Ez pedig kiváló alkalom lehet arra, hogy leporold az elavult csomagolást és frissebb, a megújulást pozitív színben feltűntető küllemet adj a portékádnak.

Igazodás az új arculathoz

Amennyiben indokolttá vált az arculat újratervezése, abban az esetben a termékcsomagolásokat is hozzá kell igazítanod az új szellemiséghez.

Ha új logót készítettél és eddig az is megjelent a termékcsomagolásokon, akkor a régi logó lecserélését is összekötheted a csomagolás koncepciójának átgondolásával.

Új termékcsalád bevezetése

Az eddigi termékpalettádat egy teljesen új termékcsaláddal bővíted?

Hozd egy szintre az újdonságot és a korábbi termékeidet, hogy a vásárlóid számára egyértelmű legyen, melyik termék kinek és mire való.

Szezonális, limitált szériás termékek piacra dobása esetén

Jó módszer lehet a vásárlásösztönzésre, ha meglovagolsz bizonyos ünnepeket, mozgalmakat és időszakosan ezekhez igazítod a termékcsomagolásodat is.

Karácsonyi különkiadás, állatok világnapja, a láthatatlan munka megbecsüléséért végzett összefogás…

Csak annyi a dolgod, hogy a betervezett marketingkampányt megerősíted és hozzájuk igazítod a termékcsomagolást is.

Hogyan fogj hozzá?

Mindenekelőtt keress egy megbízható designert.

Arra azonban vigyázz, hogy a termékcsomagolás újratervezése más szemléletet igényel, mint nulláról tervezni megjelenést egy teljesen új, a piacon eddig ismeretlen termék számára.

Finom arányérzéket igénylő feladat, hiszen a vásárlók hajlamosak a rugalmatlanságra, ha a már megszokott és megszeretett termék hirtelen teljesen más köntösben jelenik meg a polcokon.

Ezért jobban jársz, ha olyan céget bízol meg ezzel a feladattal, akiknek ez beletartozik a profiljukba.

Mi a DesignABC-nél művészi szinten űzzük ezt a műfajt, ezért mindenképp arra biztatlak, hogy vedd fel velünk a kapcsolatot és beszéljük át, hogy mire van szükséged!