Szeretnéd tudni, hogy a honlapod még menőnek számít-e a piacon? Olvasd el ezt a cikket, és ellenőrizd, hogy szükséged van-e egy weboldal újratervezésre a piaci pozíciód megőrzéséhez!

Trendek jönnek és mennek, de vannak olyan megoldások, amelyek örökzöldek, ezért hosszú távon sem lőhetsz velük mellé. Ezeket a bombabiztos design elemeket azonban nem árt kissé megbolondítani néhány merészebb, frissebb és innovatívabb ötlettel, hogy beírd magad a látogató emlékezetébe.

A feltűnő húzások egy darabig jó szolgálatot tehetnek, de azért nem árt résen lenned, hogy időben kiszúrd, ha valami már nem előre viszi a vállalkozásodat, hanem inkább hátra.

Most megmutatok 5 olyan webdesign megoldást, amelyek már korántsem ütnek akkorát, mint néhány éve. Ha ezeket alkalmaztad eddig a honlapodon, most itt az első figyelmeztetés, hogy talán ideje lenne elgondolkodnod a weboldal újratervezésen.

1. Képcsúszka és carousel

Ötletes, egyszerű – és egy letűnt kor emléke. A felhasználói élmény szempontjából ugyanis a felmérések szerint sokkal kevésbé működik jól, mint szeretnénk. Nehezíti a navigációt, és a statisztikák szerint sajnos a felhasználók legfeljebb az első képre kattintanak rá szívesen, a többit figyelmen kívül hagyják.

Az egymás után beúszó képek optimális sebességét szinte lehetetlen jól belőni: lesz, aki szerint zavaróan gyors vagy éppen túl lassú a tempó, ezért nagyobb eséllyel növeli a visszafordulási arányt.

2. Agresszív felugró ablakok

Azt gondoltad, hogy könnyebb úgy feliratkozókat nyerni, ha a felhasználónak rögtön az arcába ugrik egy harsány színű, erőteljes szöveggel ellátott ablak, ami mindenféle földi jót ígér az email-címéért cserébe? Tévedtél. Sokakat elrettent ez a fajta nyomulás. Ha még azt sem tudja, mit talál az oldaladon, esze ágában sem fog feliratkozni vagy részt venni a sorsoláson, nyereményjátékban stb.

Különösen rossz a helyzet, ha valamilyen oknál fogva nem egyértelmű a felhasználó számára, hogyan tud megszabadulni a kéretlenül felugró ablaktól. Ha nem találja a bezárás gombot mert nincs vagy mert a felugróablak nem reszponzív, akkor biztosan menekülőre fogja és nagy valószínűséggel sosem látod őt viszont.

3. Totál alap stock fotók

Az animált részletek és az izgő-mozgó tartalmak csak akkor tudnak megfelelő hatást elérni, ha kellő óvatossággal és arányérzékkel kerülnek fel az weboldalra. Ha túl sok dolog próbálja felhívni magára a figyelmet, az összezavarja a felhasználót és nagy valószínűséggel a te érdekeidet is kevésbé szolgálják az egymással versengő tartalmak.

Az animációk használatakor mindig tartsd szem előtt, hogy pontosan milyen célt is szolgálnak.

A háttérvideók esetében is fontos, hogy soha ne legyenek túlságosan mozgalmasak. Elvégre azért kerülnek fel a honlapodra, hogy felkeltsék a látogatók figyelmét, nem pedig azért, hogy eltereljék a figyelmet a weboldal tartalmairól.

4. Túl sok animáció vagy mozgó tartalom

Az animált részletek és az izgő-mozgó tartalmak csak akkor tudnak megfelelő hatást elérni, ha kellő óvatossággal és arányérzékkel kerülnek fel az weboldalra. Ha túl sok dolog próbálja felhívni magára a figyelmet, az összezavarja a felhasználót és nagy valószínűséggel a te érdekeidet is kevésbé szolgálják az egymással versengő tartalmak.

Az animációk használatakor mindig tartsd szem előtt, hogy pontosan milyen célt is szolgálnak.

A háttérvideók esetében is fontos, hogy soha ne legyenek túlságosan mozgalmasak. Elvégre azért kerülnek fel a honlapodra, hogy felkeltsék a látogatók figyelmét, nem pedig azért, hogy eltereljék a figyelmet a weboldal tartalmairól.

5. Túl sűrű tartalom

Amióta az okostelefonok képernyője túlsúlyba került az asztali gépes böngészéssel szemben, a túl sűrűn szedett és túlságosan hosszú szöveges tartalmak ideje is lejárt. Néhány sor után elveszítheted a látogatók figyelmét, ha nem tördeled az iskolában tanultaknál jóval gyakrabban a weboldalon megjelenített szöveget.

Használnod kell alcímeket és fejezetcímeket az átláthatóság érdekében.
Gondold át – vajon a te weboldaladon hány idejétmúlt megoldás porosodik?

Ráférne végre egy ráncfelvarrás? Akkor írj nekünk!