Lassan véget ér az év. Ha te is úgy érzed, hogy itt az ideje lerázni az elmúlt időszak terhét a világról és a vállalkozásodról, akkor most megmutatom, milyen logódesignnal mehetsz elébe a versenytársaidnak jövőre.
Tudni szeretnéd, miért és hogyan érdemes lesöpörnöd a port a régi logódról 2022-ben? Akkor ezt a válogatást feltétlenül olvasd el.
Visszatérő irányzatok és töretlen népszerűségnek örvendő megoldások egyaránt megjelennek majd a 2022-es logódesign trendek között.
Az üde megjelenés és a megújulás utáni vágy azonban általános, főleg az egyszerűsödés jellemzi majd a vállalatok újratervezett logóit.
Szimpla szimbólumok
A világmárkák példáját követve az egyszerű formák, amelyeket meglátva könnyedén azonosíthatjuk a brandet, még mindig nagyot szólhatnak.
Magabiztos márkák kiépített piaci pozícióval nem nyúlhatnak mellé, ha ezt a megoldást választják.
Gondolj csak az Adidas három csíkjára, a Windows négyzeteire vagy a Twitter madárkájára.
Egy ikonikus forma segíthet, hogy ezer közül is felismerhető legyen a logód, miközben nagyon jól felhasználható bármilyen felületen, a weboldaltól a névjegykártyákon át egészen a termékcsomagolásokig.
Minimalista design
Az egyszerűségre törekvés másik módja, amikor a minimalizmus jegyében minden sallang és felesleges grafika nélkül, pusztán feliratokkal és vonalakkal dolgozva alkotunk meg egy logót.
Modern megjelenés jellemzi ezt a trendet, emellett a lényegretörő, könnyen adaptálható forma elegáns és innovatív összképet alkot.
Ebbe a trendbe csak ritkán férnek bele harsány színek: a fekete-fehér, szürke, esetleg pasztell árnyalatok dominálnak.
Hangsúlyt kap a tipográfia, a betűméretek, a vonalvastagságok.
Tipográfia – és más semmi
Egyedi betűtípust rendelni a márkánk azonosítására szintén nem új trükk, de számos nagy márka sikeréből okulva egyre többen választják ezt a megoldást.
Ebben az esetben a betűtípus és a brand neve uralja a logó designját.
Ez a megoldás segíti a vásárlókat a márka azonosításában és megjegyzésében, továbbá felkelti az érdeklődésüket is.
A tipográfia ugyanis csak stílust és hangulatot közöl a márkanév megjelenítésén keresztül.
A vásárlók számára nem nyújt további fogódzót azzal kapcsolatban, hogy mivel foglalkozik a cég.
Így hozzájárulhat a márkaépítés azon törekvéséhez, hogy a puszta terméken kívül egy életérzést, egy eszmét, egy vágyat is társíthassunk az általunk kínált áruhoz.
Egy ecsetvonással a tökéletesség felé
Népszerűségnek örvend majd 2022-ben a többnyire digitális módon előállított, ecsetvonásra emlékeztető designelemmel egységesített logótrend.
Ebben a designban a logón lévő felirat hátterét vagy az egész képet keretező formát egyetlen ecsetvonás adja, amelyet lecseppenő tintára emlékeztető pöttyök, apró „hibák” tehetnek még természetesebbé és valódibbá.
Ez a design trend a kézzel készített, művészi grafikák divatjának sikerére épít.
A kézműves, egyedi gyártású termékek presztízse egyre magasabb a tömeggyártással szemben.
Ahhoz, hogy kiemeld márkád egyediségét, exkluzivitását, ez a logódesign-trend remek választás lehet.
Választhatsz hozzá csillogó, fénylő színeket és festéket, hogy a lágyságot, a luxust helyezd a középpontba.
De használhatsz élénk színeket, hogy a kreativitásra és a művészi szabadságra tereld a figyelmet.
Betűk összeolvasztása
Az egymásba olvadó betűk segítségével a márkanév gyönyörű, lágy, egymásba folyó képet alkothat, amely ikonikus megjelenést kölcsönöz a logónak.
Az összetartozás, a logikusság, a teljesség eszméit implikálja.
Nagyon erős benyomást lehet kelteni ezzel a megoldással és könnyedén kombinálható a fenti trendek bármelyikével.
Akármelyik logódesignra essen is a választásod 2022-ben az újratervezéskor, mi örömmel segítünk.
Szívesen ellátunk tanácsokkal is, hogy biztosan olyan designt alkossunk a vállalkozásodat fémjelző logó tervezésekor, ami tökéletesen illeszkedik az általatok képviselt eszmékhez.
Keress szakértőt
A Designabc-nél szakértői vagyunk az ilyen élethelyzeteknek.
Tudjuk, milyen nehéz megválni a megszokott dolgoktól és azt is, milyen csábító lenne mindent teljesen új lapra helyezni.
Ha velünk dolgoztok, mi segítünk megtalálni az egyensúlyt a régi és új között, hogy zökkenőmentesebb legyen az átmenet mindenki számára.